Afrika - varför glömma våra medmänniskor?

Jag och cecilia har bestämt oss för att fixa ihop något för att hjälpa barnen i afrika lite på vägen.
Vi har mejlat till folk som styr inom sverige och  bett om deras hjälp. vi har just nu bara fått lite hjälp från svenska ambasaden i Afrika! det är ju verkligen helt super roligt! så vi ska svara där senare ikväll så får vi se hur det blir med den saken!

Vår inrikting just nu är såklart Uganda och barnen på barnhemmen där, men inte bara barnhemmen utan även dom som inte kommit så långt men ändå förlorat sina föräldrar eller behöver stöd!

Vi får se hur detta går jag skriver vidare sedan och berättar hur det går. Känns skönt att änligten hittan en nära vän som också engagerar sig i detta. Varför glömmer vi lätt folket på andra sidan och tänker att dom klarar det själv? Vist vi två kan säkert inte förändra mycket man man måste försöka för att kunna säga att det inte finns en chans?


Min dag har jag spenderat med min underbara mamma och sedan vid ett åkte jag och hämtade fiia för vi skulle sola men beskedet när vi kom till ramlösa var att det inte fanns någon plats så vi ska tillbaka dit vid sex. Idag är det fredah men det känns som söndag för mig. börjar klockan 10.00 hela helgen på Busfabriken.

idag får det bli denna underbara låten med Chris Daughtry i uganda!




Två biler från några barn vi träffade vid ekvatorn i Uganda!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0