min dagbok i Uganda 09

Den 30 januari

Äntligen framme på Backpackers och klockan är 00.40

Vi blev upphämtade av Sheba och några till på flygplatsen.

Det första trevliga jag fick reda på i detta land var att min ryggsäck är borta!!!

Känns så typiskt, det var just det jag, fia och Malin pratade om innan vi checkade in på Kastrup. Det blir till att sova ihop med Fiia inatt, i en liten våningssäng.

 

Bussfärden till Backpackers startade med lite sång.

Natten gick bra fast Fiia vaknade med huvudet utanför nätet. För mig blir det till att låna myggstift men kläder har jag för några dagar. Vi ska till ett stort köpcentrum idag, handla lite grejer som jag kan behöva nu eftersom allt annat har försvunnet. Hoppas min packning drycker upp snart.

Växlat pengar och ätit på fin restaurang det känns ju som en fin början i alla fall.

Har även blivit en runda på ett vattenkraftverk idag. Under tiden vi andra fick vänta utanför blev det lite dans med Sheba till Ipoden.

Ikväll har även jag, fia och sandra fått intervjua en egenföretagare som driver ett elföretag med sin man. Det blev en stark diskussion när han senare påstod att vi tog så mycket från deras land och ifrågasatte vad vi egentligen gjorde själv. Verkligen en trevlig intervju.

"denna kvällen bestod också av lite drickande och stojande när lärarna hade somnat med våra nya afrikanska vänner!"

 

 


Kommentarer
Postat av: carro

nostalgi! önskar man kunde skruva tillbaka tiden... återförening nu tycker jag!!

2010-01-31 @ 13:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0