Uganda bilder 2009!

Tänkte lägga upp lite bilder från när vi var i Uganda i januari 2009, jag har ju trotts alla andra bilder jag laddat upp inte gjort en hel sammanfattning!


Natten startade med båt och tåg till köpenhamnsflygplats. i detta hörnet satt vi hela natten och spela kort och snacka blev väl även några sov stunder men spänningen var hög så det blev svårt att kunna sova.


mellan landade i bryssel över några timmar mycket spänning men det är fortfarande en lång flygresa som väntar.


Jag och fiia♥ på planet som skulle ta oss först till rwanda och sen Uganda.


Man blev ju lite rastlös. här har vi elin som också har spänning i hela kroppen.


fiialotta körde lite arobic pass.

Underbara sheba mötte oss på entebbes flygplats där jag även fick reda på att min väska inte kommit med. kul den var jag utan i en vecka då den hunnit tillbaka hem till mamma också..

Buss resan till Backpackers inledde sheba med sång.


På backpackers fick vi se vår fina dusch. och vi hade även en ganska bra toalett.



Vår fina sov plats. jobbigt hela min packning försvann ju så dvs min sovsäck och myggnät. men jag och fiia mös under hennes istället dock vaknade hon första natten med huvudet utanför myggnätet!

låt bilden tala för sig själv. första morgonen i Uganda





Bussen som tog oss överallt!


Härligt gäng. Lärarens son till vänster sen Linn,Jag,Fia och sheba










vår första företags kvinna.


kvällen bjöd på fest.



träffade lite trevligt folk på backpackers. har en film där jag och fia tramsar oss med han som dricker men kan tyvärr inte lägga upp den.


en super nöjd alexandra :)

vykort måste skrivas.


vi besökte kungagravar.







bilder utanför backpackers




Dagen här på skulle vi åka vidare mot queen elisabeth en national park.
Stannade vid ekvatorn och hann tyvärr med att krocka denna dagen också.



denna dagen bestod mesta dels av buss resan men vi stannade på ekvatorn och tog lite foto och käkade frukost jag och sophia hade handlat med oss lite bullar och så men de var inget ätbarn så vi handlade världensgodaste muffin. och jag gillar inte muffin annars.


Världens bästa vän.. Fiia du är med och delar mitt livs bästa minne.




Krocken som fick oss att stå still ett antal timmar i värmen.



Vi kom iallafall tillsist fram till Queen elisabeth och morgonen klockan sex blev det safari

vår lilla altan.


På kvällen blev det dans och spel på vår altan. här ska sheba lära mig och david hur vi ska spela









På vägen till kisoro blev tyvärr toaletterna värre och värre

Så vackert!!

hahah bussen fastnade!


Som sagt jag var ju av med min packnng jätte länge. jag hade inte fått tillbaka den ännu när jag blev fotad på denna bilden så jag hade fått låna en SKOLSTADEN tröja haha




Den andra kvinnliga företagaren vi fick träffa hon ägde en frisörsalong tillsammans med sin syster. jag minns att dom fick in helt sjukt små pengar i månaden.

Underbara Molly en av dom man saknar mest från resan!

vi besökte en skola. när vi skulle gå in i klassrummet slog jag i huvudet och alla satt och skrattade :/













Var på gorilla trucking. fett coolt. men jag var skrajj..



detta får avslutas med en hemsk bild på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0